سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

بهترين نوع گوشت براي مصرف بدنسازان كدام است؟ (سالم و عضله ساز

پروتئين براي رشد و نمو عضلات ضروري است. طبق گفته ي مركز كنترل و پيشگيري از بيماري ها ، يك ​​مرد بالغ به طور متوسط نياز به مصرف روزانه ۵۶ گرم پروتئين دارد ، در حالي كه زنان به ۴۶ گرم نياز دارند. گوشت مقدار زيادي پروتئين را تأمين مي كند و گوشت هاي كم كالري هم وجود دارد. سعي كنيد تعادل سالم پروتئين ، كربوهيدرات هاي پيچيده و حداقل چربي ها را در هر وعده غذايي – به ويژه پس از يك تمرين وزنه برداري – مصرف كنيد. علاوه بر گوشت هاي بدون چربي ، سفيده تخم مرغ ، لبنيات كم چرب ، آجيل ، دانه و حبوبات را امتحان كنيد تا به مقدار پروتئين توصيه شده روزانه خود برسيد. در اين مطلب با ما همراه باشيد تا بدانيد مناسبترين گوشتها براي مصرف بدنسازان كدام است.

۳ نوع گوشت برتر براي بدنسازان

  • بوقلمون: يك وعده ۱۰۰ گرمي سينه بوقلمون بو داده حاوي ۷٫۴ گرم چربي ، ۱۸۹ كالري و ۲۸٫۷ گرم پروتئين است. بوقلمون لاغر حاوي چربي كمتري است. براي تهيه يك غذاي رضايت بخش و مغذي ، بوقلمون كباب شده را به همراه سبزيجات مختلف و يك سيب زميني شيرين سرو كنيد. مخلفات آن به سليقه ي شخصي خودتان بستگي دارد. 
  • مرغ: سينه مرغ كباب شده با پوست ۷٫۸ گرم چربي ، ۱۹۷ كالري و ۲۹٫۸ گرم پروتئين را در يك وعده ۱۰۰ گرمي فراهم مي كند. با اين حال ، مرغ پوست كنده، بخارپز يا كبابي، كالري و چربي كمتري خواهد داشت. آنرا روي سالاد يا همراه با سبزيجات بخارپز ، روي برنج يا همراه با سيب زميني ميل كنيد. 
  • ماهي: بسياري از انواع مغذي ماهي وجود دارد ، اما برخي پروتئين بيشتر با چربي كمتري فراهم ميكنند. يك وعده ۱۰۰ گرمي ماهي روغني، حاوي ۹/۰ گرم چربي ، ۱۰۵ كالري و ۲۲٫۸ گرم پروتئين است. Perch ماهي ۱٫۲ گرم چربي را در يك وعده ۱۰۰ گرمي با ۱۱۷ كالري و ۲۴٫۹ گرم پروتئين فراهم مي كند. همين مقدار ماهي پولاك، حاوي ۱٫۳ گرم چربي ، ۱۱۸ كالري و ۲۴٫۹ گرم پروتئين است. ماهي خود را در روغن زيتون بپزيد تا چربي اشباع شده غذا كم باشد. آن را با مارچوبه بخارپز و برنج سرو كنيد.

گوشت بوقلمون از مرغ يا گوشت گاو سالم تر است؟

مقايسه فوايد تغذيه اي

ادامه مطلب لينك زير:

بهترين نوع گوشت براي مصرف بدنسازان كدام است؟ 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۴:۵۶ توسط:مبينا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :