سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

خواص و عوارض مصرف تخم مرغ وقتي آن را بصورت آب پز مصرف كنيد!

تخم مرغ منبع شگفت انگيز پروتئين و موادمغذي ديگر است. اين حاوي ماده معدني، پروتئين و ويتامين زيادي است و زرده تخم مرغ حاوي ويتامين هاي محلول در چربي، اسيدهاي چرب و كلسترول مورد نياز است. تخم مرغ ها عناصر مهمي براي پخت و پز هستند. اگر روزانه تخم مرغ آب پز مي خوريد، اين عالي است. يك چيز شگفت انگيز اين است كه تخم مرغ باعث بهبود روحيه مي شود. به همين دليل است كه تخم مرغ ها در سراسر جهان بسيار محبوب هستند اما مصرف زياد آن عوارض جانبي نيز به همراه دارد، بنابراين در اين مقاله فوايد و عوارض تخم مرغ را به شما نشان خواهيم داد.

مواد مغذي تخم مرغ آب پز

زرده ي تخم مرغ، ويتامين D، ويتامين A، ويتامين K و ويتامين E، همراه با امگا ۳ را براي ما فراهم مي كند. اين بهترين قسمت تخم مرغ است. فقط زرده مي تواند در كنار ويتامين B12 و فولات ها عناصر غذايي مناسب را براي شما تامين كند. تخم مرغ موجب سلامتي و تناسب بدن ميشود. اين نقش حياتي در رشد و سالم ماندن بدن دارد كه با ماده ي غذايي خاصي قابل قياس نيست.

 

۴ نكته مهم

  • مردم مي دانند كه تخم مرغ، چربي، كلسترول و كالري بالايي دارد. اگر روزانه ۴ يا ۵ تخم مرغ بخوريد، با افزايش سطح كلسترول خون، در معرض خطر اختلال قلبي قرار ميگيريد.
  • تخم مرغ باعث كاهش وزن مي شود، بنابراين در مصرف آن اعتدال داشته باشيد. پس چه ميزان تخم مرغ در هفته سالم است و روزانه چه تعداد تخم مرغ آب پز لازم است؟
  • اگر روزانه ۳ تخم مرغ بخوريد بي خطر است، اما اگر ديابتي هستيد مي توانيد روزانه ۱ عدد تخم مرغ بخوريد، يا مي توانيد هر روز تخم مرغ آب پز بخوريد.
  • اگر كلسترول بالا داريد، بنابراين مي توانيد سفيده تخم مرغ بخوريد زيرا سفيده تخم مرغ كلسترول ندارد.

ادامه مطلب لينك زير:

خواص و عوارض مصرف تخم مرغ وقتي آن را بصورت آب پز مصرف كنيد!


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۸:۳۹ توسط:مبينا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :