سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

خواص تخم شترمرغ، مقايسه با تخم مرغ، نحوه پخت و همه نكات مهم ديگر

تخم شترمرغ در مقايسه با تخم مرغ حاوي چربي اشباع ، كلسترول و سديم كمتري است. شما مي توانيد تخم شتر مرغ را مانند ساير تخم ها بپزيد ، سرخ كنيد و يا بجوشانيد ، اما ممكن است زمان پخت طولاني تر باشد و افراد بيشتري را در يك وعده سير كند – يك عدد تخم شترمرغ معمولي ، معادل حدود ۲۴ تخم مرغ است.

۱- منبع غني پروتئين

مردان بالغ تقريباً به ۵۶ گرم پروتئين در روز نياز دارند. زنان بايد حدود ۴۶ گرم مصرف كنند. تخم شترمرغ داراي پروتئين كمتري نسبت به تخم مرغ – ۵ گرم در مقايسه با ۶ گرم است – اما هنوز هم منبع خوبي از پروتئين است. خوردن ۱/۴ فنجان تخم شترمرغ باعث مي شود مرد تقريبا ۹٪ از نياز روزانه پروتئين خود و زن تقريبا ۱۱٪ از نياز خود را تأمين كند. سفيده تخم شترمرغ مقادير مهمي از پروتئين با كيفيت كه شامل تمام اسيدهاي آمينه اساسي مورد نياز بدن انسان است را دارد.

اسيدهاي آمينه بلوك هاي اصلي عضلات هستند و خوردن تخم شترمرغ براي ايجاد عضله جديد و ترميم فيبرهاي عضلاني آسيب ديده و همچنين حفظ فعاليت بدني مناسب است. اسيدهاي آمينه همچنين براي سلامت سيستم عصبي ضروري هستند و به سنتز انتقال دهنده هاي مهم عصبي مغز كه تنظيم كننده خلق و خو ، اشتها و خواب است كمك مي كند.

۲- كاهش اشتها و لاغري

تخم شترمرغ به دليل محتواي پروتئين و ميزان چربي ، موجب سيري سريع فرد ميشود. آنها سرشار از موادمغذي و ضروري هستند كه براي لاغري و كاهش وزن گزينه ي مناسبي ميباشند. سفيده تخم شترمرغ سرشار از پروتئين است و تقريباً فاقد چربي است. 

۳- غذاي مغز

تمام تخم مرغ ها حاوي مقادير مهمي چربي و پروتئين هستند كه باعث تغذيه مغز مي شوند. كلسترول و ويتامين B12 موجود در تخم شترمرغ به تشكيل غلاف ميلين اطراف سلول هاي عصبي كمك مي كند. كولين هم با حفظ تماميت ساختاري سلول ها به بهبود عملكرد مغز كمك مي كند. خوردن شتر مرغ و ساير تخم ها مي تواند به تقويت يادگيري و بهره وري كمك كند.

ادامه مطلب لينك زير:

خواص تخم شترمرغ، مقايسه با تخم مرغ، نحوه پخت و همه نكات مهم ديگر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۶:۵۶ توسط:مبينا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :