سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

10 گام براي خوش طعم و مقوي تر شدن شيرمادر (قطعي و سريع)

حتي اگر شما رژيم غذايي خوبي نداشته باشيد باز شير مادر براي نوزاد از شيرخشك بهتر است. شير شما حاوي مقدار مناسبي پروتئين، چربي، ويتامين و كربوهيدرات است و همچنين لوكوسيت ها را دارد كه نوزاد شما از ابتلا به عفونت حفظ ميكند. دادن شير به نوزاد تا ۶ ماهگي ضروري است زيرا داراي فوابدي زيادي براي سلامت مادر و نوزاد دارد. در حاليكه شما نوزاد خود را شير ميدهيد مهم است غذاها و نوشيدني هايي را مصرف كنيد كه شير شما را مقوي ميكند و شما يك شير مقوي را به نوزاد خود ميدهيد. در اين مقاله با سايت سالم زيبا همراه باشيد تا روشهاي مقوي شدن شير مادر را بياموزيد.

گام اول:تنظيم ميزان دريافت موادغذايي

۱-روزانه بيش از ۵۰۰ كالري مصرف كنيد. براي تامين انرژي لازم جهت شيردهي شما بايد در ۶ ماه اول شيردهي ۴۰۰ كيلوكالري انرژي بيشتري دريافت كنيد. براي افزودن اين مقدار كالري به رژيم غذايي روزانه بايد به سراغ مواد غذايي مقوي برويد كه با يك تير دو نشان بزنيد. در حاليكه شما نوزاد خود را شير ميدهيد نبايد رژيم كاهش وزن شديد بگيريد بلكه بايد رژيم مخصوص شيردهي داشته باشيد.

۲-غذاهاي غني از پروتئين شامل گوشت لخم، تخم مرغ،لبنيات و حبوبات را مصرف كنيد. براي مقوي شدن شير شما بايد از اين مواد در رژيم غذايي روزانه شما استفاده شود. پس مواد غذايي ذكر شده را به برنامه روزانه خود اضافه كنيد.

  • اگر كالري روزانه شما متوسط ۲۴۰۰ كالري است، شما بهتر است ۳ ليوان لبنيات مانند ماست،شير و يا پنير بخوريد. لوبيا ها منبع غني پروتئين هستند.ماهي و مغزيجات نيز سرشار از مواد مقوي هستند.
  • همواره از غذاهاي دريايي كم جيوه مانند ميگو،سالمون و پولاك استفاده كنيد.

۳-براي مقوي شدن شير مادر، ميوه، سبزي و غلات مصرف كنيد. از اين سه ماده غذايي بطور متعادل استفاده كنيد. برنج قهوه اي و نان سبوس دار منابع خوب غلات هستند. قبل از مصرف ميوه و سبزي را خيلي خوب بشوريد تا آفت كش ها از بين رود.

ادامه مطلب لينك زير:

10 گام براي خوش طعم و مقوي تر شدن شيرمادر (قطعي و سريع)


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۳:۲۶ توسط:مبينا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :