سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

خواص و مضرات نخود، موارد منع مصرف و نكات مهم ديگر (تحقيقات جديد)

نخود جزء حبوبات است كه در بسياري از غذاهاي جهاني محبوب ميباشد. نخود بدون داشتن عارضه هايي مانند چاقي، فرد را كاملا سير ميكند. در زير فوايد نخود براي سلامتي آورده شده است.

حقايق تغذيه اي

اندازه ۱ كنسرو (۲۴۰ گرمي)

  • كالري ۲۸۶
  • كل چربي ۲٫۷ گرم ۴٪
  • چربي اشباع ۰٫۳ گرم ۰٪
  • سديم ۷۱۸ گرم ۳۰%
  • كربوهيدرات ۵۴ گرم ۱۸%
  • فيبر رژيمي ۱۰٫۶ گرم ۱۶٪
  • پروتئين ۱۲ گرم
  • ويتامين A 1 1%
  • ويتامين C 15%
  • كلسيم ۸٪
  • آهن ۱۸٪

مواد مغذي اصلي

  • كربوهيدرات موجود در نخود: بيشتر كالري موجود در نخود ناشي از كربوهيدرات است. در يك وعده يا يك فنجان نخود حدود ۵۴ گرم كربوهيدرات وجود دارد. بيشتر كربوهيدرات موجود در نخود از فيبر و نشاسته است. مقدار كمي قند طبيعي در نخودها وجود دارد.
  • چربي هاي موجود در نخود: مقادير كمي چربي در نخود وجود دارد. بيشتر آن polyunsaturated fat (به معني چند پيوند غيراشباع) است كه به عنوان چربي سالمتر شناخته ميشود. مقادير كمي چربي اشباع و اشباع نشده در نخود نيز وجود دارد.
  • پروتئين موجود در نخود: نخود منبع خوبي براي پروتئين گياهي است كه حدود ۱۲ گرم پروتئين را در هر وعده فراهم مي كند. پروتئين در حفظ سيستم ايمني سالم بسيار مهم است. همچنين به ساختار مو، پوست و ناخن ها و ساخت بافت ماهيچه كمك ميكند.

ادامه مطلب لينك زير:

خواص و مضرات نخود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۱۱ توسط:مبينا موضوع: